Vašich 14 odpovědí

jestli čtete tento blog, zřejmě se Vás nějakým způsobem dotýká otázka vzdělávání dětí. v tomto příspěvku bych rád nabídl větší objasnění tohoto tématu. nikoliv však od sebe k Vám, ale Vaše vlastní objasnění a pohled na věc. co vzdělávání dětí znamená pro Vás?
tedy má-li Vám čas, který tomuto článku věnujete něco přinést, budu chtít, abyste při něm pracovali.

a co chci, aby Vám přinesl?
než jsem začal psát blog RodinneVzdelavani.cz, řešil jsem to samé. došel jsem k tomu, že vzdělávání dětí je pro mě mnohem širší, schovává v sobě otázky výchovy, otázky osobního rozvoje rodičů, vzdělávání v zaměstnání, výběru přátel, nezbytných rozhodnutí (ne vždy příjemných) a odvahy pro ně a nové otázky se stále občas objevují. cvičení obdobné tomu, co najdete níže mi ukázalo cestu a i když ne celou – a ani dnes nevidím za příští zatáčku, cítím, že je správná.
budu velmi šťastný, když na konci článku budete o kousek dál jednak ohledně smysluplnosti tématu vzdělávání dětí (Vaši vlastní a jedinečná) a jednak budete vědět, co je Vaším prvním krokem, abyste se na ni vydali.

na tento blog si nechte víc času a proházejte jej prosím postupně. bod po bodu. a když se někde zaseknete a nevíte, počkejte až vědět budete. den, týden nebo rok. blog neuteče. až poté prosím pokračujte.

tak jdeme na to? budu se ptát a Vy si prosím své odpovědi zaznamenávejte… buďte k sobě upřímní…

1. proč je pro Vás osobně téma vzdělávání dětí důležité?
proč tématu věnujete svůj čas a energii? jakou Vaši potřebu to naplňuje? co Vám přináší to, že se tomu věnujete?

………………………………………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………………………………………

2. co chcete?

………………………………………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………………………………………

3. představte si, že jste dokázali v oblasti vzdělávání dětí vše, co jste chtěli. jste naprosto spokojeni. prostě ideální stav. jak to vypadá?
co vidíte? co slyšíte? co cítíte? kdo tu je? co se děje? jak poznáte, že jste toho dosáhli? jak konkrétně? co všem sem patří? co bude potom, až toho dosáhnete? o čem ještě sníte?

………………………………………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………………………………………

4. kde jste dnes?
jak to vypadá? pokud je ideální stav na stupnici 1-10 desítka, na jakém čísle jste nyní? co to pro Vás znamená? co je tu důležité? koho všeho se to týká?

………………………………………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………………………………………

5. když o tom tak přemýšlíte, co vše byste mohli dělat, abyste se z dnešního bodu posunuli dál směrem k desítce?

jaké máte možnosti? čím by se to dalo podpořit? jak to udělat úplně nově, jinak? co by šlo udělat lépe než dnes? vymyslete, alespoň deset možností…

………………………………………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………………………………………

6. co ještě?

………………………………………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………………………………………

7. co ještě?
o co by se to dalo ještě rozšířit?

………………………………………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………………………………………

8. co k tomu budete potřebovat?
co by Vám ulehčilo tento úkol? kdo Vám může pomoc a jak? kde najdete potřebné informace? co by Vám pomohlo? kdyby Vám pomohla zlatá rybka, o co byste ji požádali?

………………………………………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………………………………………

9. kde jsou úzká místa?
co by mohlo při realizaci nastat? co by mohlo být ve skutečnosti jinak?

………………………………………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………………………………………

10. koho všechno to ovlivní a koho se to dotýká?
kdo je z nich pro Vás nejdůležitější? co kdo z nich získá a co ztratí? co získáte a ztratíte Vy? komu to prospěje a jak? komu to ublíží a jak? komu to přinese štěstí?

………………………………………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………………………………………

11. co dalšího Vás napadá, že byste ještě mohli udělat, abyste se posunuli k desítce?
co nového se objevilo? jaké možnosti? jak byste upravili dřívější nápady?

………………………………………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………………………………………

12. jaká ze všech možností, které jste výše zmínili se Vás nejvíce dotkla?
proč? čím je speciální?

………………………………………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………………………………………

13. pokud byste se chtěli posunout dál, co uděláte?
jaké konkrétní kroky uděláte? kdy a kde to uděláte? jak to uděláte? co byste dokázali udělat ještě dnes? co do týdne? jaká je pravděpodobnost, že tyto kroky uděláte? pokud je menší než 100%, co byste potřebovali k tomu, aby bylo jisté, že je uděláte?

………………………………………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………………………………………

14. co je tou úplně první věcí, kterou uděláte?
kdy? kde? jak? jak poznáte, že je hotova? komu o ní řeknete?

………………………………………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………………………………………

to je vše. pokud máte odpověď i na poslední otázku, víte co máte dělat. a víte i proč. a k tomu Vám upřímně gratuluji. nyní již máte na svém kompasu správný směr a tak je vlastně jedno jakou rychlostí vyrazíte, ona totiž i cesta může být cíl…

 

 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.